UAT Mihai Eminescu, organizează concursuri pentru ocuparea funcției publice de execuție de consilier, grad profesional asistent în Compartimentul Patrimoniu din subordinea Serviciului Financiar – contabil din cadrul aparatului de specialitate al Primarului comunei Mihai Eminescu.
Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.
Calendarul de desfășurare a concursului:
- selecția dosarelor se va face în termen de 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor;
- proba scrisă, în data de 07.04.2025, ora 12.00, la sediul instituţiei;
- conform art. 103 alin. (1) și (3) „Proba interviului se susţine de regulă, într-un termen de maximum 8 zile lucrătoare de la data afişării rezultatului probei scrise. În situaţia în care pentru proba scrisă a fost admis sau s-a prezentat un singur candidat, care ulterior promovează această probă, la cererea scrisă a candidatului şi cu acordul membrilor comisiei de concurs, preşedintele comisiei de concurs poate aproba reducerea termenului prevăzut pentru susţinerea interviului, cu îndeplinirea cumulativă a următoarelor condiţii: a) candidatul a luat cunoştinţă despre rezultatul probei scrise; b) candidatul nu intenţionează contestarea rezultatului obţinut la proba scrisă, cu modificările și completările ulterioare.
Dosarele de înscriere la concurs se depun în termen de 20 de zile de la publicarea anunțului la sediul Primăriei comunei Mihai Eminescu, în perioada 05.03.2025 – 24.03.2025, inclusiv, și trebuie să conțină în mod obligatoriu următoarele documente:
- formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit. b) din Anexa nr. 10 din OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare prin raportare la art. VII din OUG nr. 121/2023;
- copia cărţii de identitate;
- copia actului doveditor emis de autorităţile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naştere;
- copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deţinut, potrivit prevederilor din prezentul cod, după caz;
- copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări sau deţinerea unor competenţe specifice, după caz;
- copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecţie de către medicul de familie al candidatului, şi a avizului psihologic eliberat pe baza
- unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;
- cazierul judiciar;
- declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;
- declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare.
Potrivit dispozițiilor art. VII alin. (17) din OUG nr. 121/2023, dosarul de concurs se poate depune personal de către candidat, se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat sau se poate transmite în format electronic, la adresa de e-mail indicată de autoritatea sau instituţia publică în anunţul de concurs. Dosarelor de concurs transmise de candidaţi la adresa de e-mail indicată de autoritatea sau instituţia publică în anunţul de concurs după terminarea programului de lucru al autorităţii sau instituţiei publice, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie număr de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat ca fiind depus în termen.
Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligaţia candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfăşurării probei interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică în cazul promovării concursului.
Pe pagina de internet a Primăriei comunei Mihai Eminescu, județul Botoșani, la secțiunea special creată în acest scop, se publică și bibliografia, tematica, atribuțiile stabilite prin fișa postului, precum și alte date necesare desfășurării concursului. Informațiile se mențin la locul de publicare până la finalizarea concursului.
Condiţiile de participare la concurs și bibliografia, aprobate prin Dispoziţia Primarului comunei Mihai Eminescu se publică la avizierul Primăriei comunei Mihai Eminescu, pe site-ul: Primaria Comunei Mihai Eminescu (comunamihaieminescu.ro) și pe site-ul Agenției Naționale a Funcționarilor Publici.
Condiţii pentru ocuparea funcţiei publice vacante de consilier, grad profesional asistent în cadrul Compartimentului Patrimoniu din subordinea aparatului de specialitate al Primarului comunei Mihai Eminescu, judeţul Botoşani
CONDIȚII GENERALE:
Candidaţii trebuie să îndeplinească condiţiile prevăzute de art. 465 alin. (1), cu excepția lit. g) din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ cu modificările și completările ulterioare
(1)Poate ocupa o funcţie publică persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:
CONDIȚII SPECIFICE:
- studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul de studiu: Științe economice (Ramura de știință);
- vechime în specialitatea studiilor: minim 1 an.
Relațiile suplimentare se pot obține de la sediul Primăriei comunei Mihai Eminescu, sat Ipotești, județul Botoșani, str. Mihai Eminescu nr. 33 – Compartimentul Resurse umane, tel./fax0231/512183, e-mail: alicia.gavrilet@comunamihaieminescu.ro sau site-ul Primăriei: Primaria Comunei Mihai Eminescu (comunamihaieminescu.ro).
Bibliografia și tematica ocuparea funcţiei publice vacante de consilier, grad profesional asistent în cadrul Compartimentului Patrimoniu din subordinea aparatului de specialitate al Primarului comunei Mihai Eminescu, judeţul Botoşani
BIBLIOGRAFIE OBLIGATORIE:
- Constituția României.
- OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ cu modificările și completările ulterioare.
- Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
- Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
TEMATICA:
- Drepturi, libertăţi şi îndatoriri fundamentale din Constituția României.
- Autorităţile publice. Preşedintele României, Parlamentul, Guvernul şi raporturile Parlamentului cu Guvernul din Constituția României.
- Administraţia publică locală din Constituția României.
- Funcţia publică şi funcţionarul public – Definiții. Statutul funcționarilor publici din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ cu modificările și completările ulterioare.
- Norme privind respectarea demnităţii umane, protecţia drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului, prevenirii şi combaterii incitării la ură şi discriminare din Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
- Egalitatea de şanse şi tratament. Definiţii în această materie. Egalitatea de şanse şi tratament între femei şi bărbaţi în domeniul muncii. Egalitatea de şanse între femei şi bărbaţi în ceea ce priveşte participarea la luarea deciziei. Sesizări/reclamații privind discriminarea pe criteriul de sex din Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
BILIOGRAFIE SPECIFICĂ pentru funcția de CONSILIER, grad profesional ASISTENT în cadrul Compartimentului Patrimoniu:
- ORDIN nr. 2861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii – Normele de aprobare;
- Legea nr. 82/1991 a contabilității, actualizata.
- Ordinul nr. 2.634 din 5 noiembrie 2015privind documentele financiar-contabile
- Ordinul nr. 1.802 din 29 decembrie 2014pentru aprobarea Reglementărilor contabile privind situaţiile financiare anuale individuale şi situaţiile financiare anuale consolidate;
- OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ cu modificările și completările ulterioare.
- Ordinul 1917/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea şi conducerea contabilităţii instituţiilor publice, Planul de conturi pentru instituţiile publice şi instrucţiunile de aplicare a acestuia, actualizată.
TEMATICA pentru funcția de CONSILIER, grad profesional ASISTENT în cadrul Compartimentului Patrimoniu:
- Norma din 2009 privind organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii;
- Capitolul I, II, III, IV, V și VI din Legea nr. 82/1991 a contabilității, actualizata.
- 1-10, Anexa nr. I, II și III din Ordinul nr. 2.634 din 5 noiembrie 2015privind documentele financiar-contabile, actualizată.
- Capitolul I, II, III, IV, V, VI, VII, VIII, IX, X, XI, XII, XIII, XIV din Anexa Ordinului nr. 1.802 din 29 decembrie 2014 pentru aprobarea Reglementărilor contabile privind situaţiile financiare anuale individuale şi situaţiile financiare anuale consolidat
- Partea V din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ cu modificările și completările ulterioare.
- Din Anexa Ordinului nr. 1917/2005: Capitolul I, II, III, V și XI,
Atribuțiile aferente funcției publice de execuție vacantă de consilier, grad profesional ASISTENT, Comp. Patrimoniu:
- evidența fondului imobiliar și operarea modificărilor survenite;
- ține evidența fondului imobiliar și operează modificările survenite ca urmare a vânzărilor, restituirilor și demolărilor;
- face propuneri pentru demolarea imobilelor care nu mai îndeplinesc condițiile de funcționare sau efectuarea reparațiilor imobilelor din patrimoniul UAT-ului;
- întocmește documentația pentru transmiterea în administrare sau folosință gratuită a imobilelor;
- face propuneri de prelungire a valabilității protocoalelor de transmitere în administrare sau folosință gratuită conform prevederilor legale;
- asigurarea, întreținerea și actualizarea patrimoniului UAT Mihai Eminescu;
- să asigure organizarea, evidența și raportarea angajamentelor bugetare și legale;
- să folosească timpul de muncă exclusiv pentru îndeplinirea sarcinilor de serviciu; în acest sens, nu se ocupă în timpul de muncă de activități care nu sunt cuprinse in atribuțiile și îndatoririle sale ori nu sunt dispuse de șefi ierarhici;
- întocmește și gestionează documentațiile care privesc și reglementează probleme de patrimoniu;
- întocmește si actualizează lista mijloacelor fixe din cadrul UAT Mihai Eminescu;
- răspunde de corectitudinea tuturor înregistrărilor contabile;
- răspunde de administrarea conturilor folosite şi de efectuarea înregistrărilor zilnice aferente operaţiunilor solicitate de ordonatorul de credite pe baza de documente justificative şi aprobate de persoanele împuternicite;
- înregistrează şi operează în baza de date a Serviciului financiar – contabil potrivit programelor existente;
- răspunde de inventarierea anuală (public și privat),
- păstrează confidențialitatea informațiilor și datelor pe care le procesează conform normelor în vigoare;
- îndosariază lunar documentele justificative, notele contabile, balantele de verificare şi a altor documente financiar contabile în vederea legării şi arhivării acestora
- scanează documentele care se impun publicării pe site-ul instituţiei si se comunică persoanei responasbile cu publicarea;
- respectă programul de lucru;
- participă în comisiile în care a fost numit prin dispoziţia Primarului;
- respectă normele de securitate si sănătate in muncă;
- îndeplineşte orice alte atribuţii reglementate prin actele normative şi dispuse de conducătorul instituției.
- Păstrare parole. Fiecare salariat trebuie să păstreze în condiții de strictețe parolele și mijloacele tehnice de acces la datele cu caracter personal pe care le prelucrează în virtutea atribuțiilor sale de serviciu.
- Divulgare parole. Salariatul nu va divulga nimănui și nu va permite nimănui să ia cunoștință de parolele și mijloacele tehnice de acces în sistemele informtice pe care le utilizează în desfășurarea atribuțiilor de serviciu.
- Salariatul nu va copia pe suport fizic nici un fel de date cu caracter personal disponibile în sistemele informatice ale instituției, cu excepția situațiilor în care această activitate se regăsește în atribuțiile sale de serviciu .
- Suport fizic. Salariatul trebuie să manipuleze datele cu caracter personal stocate pe suport fizic la care are acces în virtutea atribuțiilor sale cu cea mai mare precauție, atât în ce privește conservarea suporturilor, dar și păstrarea acestora.
- Divulgare date. Salariatul nu va divulga nimănui datele cu caracter personal la care are acces, exceptând situațiile în care comunicarea lor se regăsește în atribuțiile sale de serviciu.
- Transmitere date. Salariatul nu va transmite pe suport informatic și nici pe un altfel de suport date cu caracter personal către sisteme informatice care nu se află sub controlul instituției sau care sunt accesibile în afara ei, inclusiv, stick-uri USB, HDD, căsuțe de e-mail sau orice alt mijloc tehnic. Salariatul va utiliza în cadrul sarcinilor de serviciu adrese de e-mail de serviciu, nu personale, iar la încetarea raportului de muncă / contractului de muncă au obligația de a se asigura că toate datele personale (altele decât cele ale propriei persoane) sunt transferate către noul titular al postului.
- se vor lua în considerare și pune în aplicare prevederile art. 5, alin. 2) din Anexa 1 la O.U.G. nr. 57/2019 – privind Codul administrativ, respectiv: „publicarea oricărui act administrativ se face în format „pdf“ editabil pentru a se păstra macheta și aspectul documentului intacte, astfel încât acesta să arate exact așa cum a fost realizat și să poată fi tipărit corect de oricine și de oriunde, fără să cuprindă semnăturile olografe ale persoanelor, asigurându-se respectarea reglementărilor în materia protecției datelor personale”.